bootstrap website templates
ważywa

Odchudzanie - jak utrzymać motywację?

Chęć zrzucenia nadprogramowych kilogramów może być związana nie tylko z niezadowoleniem z obecnej wagi ciała, ale również chęcią wdrożenia zdrowszych nawyków żywieniowych i aktywności fizycznej. Odchudzanie jest procesem, dzięki któremu w ogromnym stopniu poprawimy jakość swojego życia, zdrowie i samopoczucie. Gdy już wyznaczymy sobie taki cel, początkowa motywacja zwykle utrzymuje się na dość wysokim poziomie. Niemniej jednak, z biegiem czasu nasz zapał zaczyna opadać, aż w końcu porzucamy pierwotne plany do momentu powrotu motywacji, który nie wiadomo kiedy nastąpi. W jaki sposób utrzymać pierwotny stan i sprawić, aby trwał aż do osiągnięcia celu?

Ustal plan działania

Odchudzanie to proces i niejednokrotnie bardzo długa ścieżka. Wybierając ją, nie sposób obyć się bez drogowskazów, czyli konkretnego planu działania. Idąc na oślep szybko zgubimy się w gąszczu pokus lub nie będziemy wiedzieć co robić dalej. Z tego względu, zanim przystąpimy do realizacji, trzeba wyznaczyć konkretne i mierzalne cele, a następnie umiejscowić je w czasie. Pamiętajmy jednak, aby były one realistyczne. Nie dajmy się zatem zwieść “dietom cud”, dzięki którym zrzucimy 20 kg w miesiąc. Jeśli nie jesteśmy pewni co do tego jak zaplanować kwestie posiłków, ich kaloryczność oraz częstotliwość spożywania, warto skorzystać z pomocy dietetyka. Plan działania musi również uwzględniać aktywność fizyczną, gdyż połączenie diety redukcyjnej i treningu daje najlepsze efekty.

Co zyskujemy dzięki planowaniu? Przede wszystkim nie musimy zastanawiać się nad tym jaki posiłek zjemy tego dnia i czy aby na pewno mamy ochotę poćwiczyć oraz jakie dokładnie aktywności trzeba wykonać. Ustalony harmonogram działań pozwala utrzymać motywację, gdyż widzimy jak wiele pracy już wykonaliśmy i co nas czeka. Co więcej, powtarzające się treningi oraz ustalone pory posiłków sprawiają, że motywacja wkrótce przemieni się w nawyk, a stąd już znacznie krótsza droga do sukcesu. Gotowy plan warto wydrukować i powiesić w widocznym miejscu z możliwością odznaczania kolejnych dni.

Dopasuj dietę i aktywność do siebie

Jednym z największych błędów osób, które zdecydowały się na odchudzanie jest to, iż zamiast dopasować plan działania do swojej rutyny i stylu życia, same próbują wpisać się w pewne ramy. Niestety w tym przypadku szybko może pojawić się zniechęcenie. Aby utrzymać motywację na wysokim poziomie, zarówno dieta jak i wybrane aktywności powinny sprawiać nam przyjemność. Dzięki temu, nie będziemy musieli zmuszać się ani do jedzenia, ani do ćwiczeń. Nie wybierajmy zatem modnych i chwilowych sposobów odżywiania, których nie sposób utrzymać na dłużej. Wybierając zdrowe, pyszne i zbilansowane posiłki będziemy chętnie sięgać po nie nawet wtedy, gdy osiągniemy wymarzoną wagę.

Poszukaj wsparcia wśród bliskich

Pomoc ze strony rodziny i przyjaciół ma bardzo duży wpływ na naszą motywację. Wsparcie może okazać się kluczowe zwłaszcza w momentach, gdy czujemy że tracimy zapał. Miłe słowa na temat naszych działań mają magiczną moc, dlatego też warto poinformować bliskich o celu jaki sobie wyznaczyliśmy. Odchudzanie może być jeszcze bardziej skuteczne jeśli znajdziemy sobie partnera lub partnerkę, z którymi będziemy wzajemnie się motywować. Może być nim małżonek, małżonka lub przyjaciel czy przyjaciółka. Jeśli nie mamy nikogo takiego w swoim otoczeniu, warto dołączyć np. do grup na social mediach zrzeszających osoby, które wyznaczyły sobie taki cel.

Adres

ul. Kościuszki 36 G/6
32-020 Wieliczka

Kontakt

Email: poradnia@dieta-goja.pl
Tel.: +48 510 164 889